بهترین متخصص درمان ریشه در مشهد

بهترین متخصص درمان ریشه در مشهد - مراحل درمان عفونت دندان

هنگامی که عفونت تمام ریشه دندان را فرا گرفته است درمان ریشه امری ضروری است. درمان ریشه دندان یا عصب کشی روش پیچیده ای نیست، اما بسیار مهم است که با توجه به اهمیت زیاد دندان ها در سلامتی فرد، جهت انجام عصب کشی دندان به بهترین متخصص درمان ریشه در مشهد (اندودنتیست) مراجعه کنید. ما در کلینیک دندانپزشکی کوروش به شما این اطمینان را می دهیم که از دندان های شما به خوبی محافظت شده و مشکلات کانال ریشه دندان شما را بدون احساس درد و ناراحتی درمان کنیم. لطفاً توضیحات جامع زیر را درباره ی روش درمان کانال ریشه مطالعه کنید.

عصب کشی دندان در مشهد
درمان عفونت ریشه دندان در کلینیک کوروش
بیشتر بخوانید : بهترین جراح دندانپزشک در مشهد

عفونی شدن کانال ریشه دندان چیست؟

در روش درمان کانال ریشه یا عصب کشی برای حفظ و یا ترمیم دندان آسیب دیده است. دندان ها حاوی بافتی نرم به نام پالپ هستند که این پالپ ها در اعماق مینا و لایه های عاج دندان اند. این پالپ ها حاوی رگ های خونی و عصب ها هستند. مسئولیت عصب ها تنها حس گرما و یا سرما است.

هنگامی که عفونت در محفظه پالپ گسترش پیدا می کند، درمان ریشه ضروری می شود. باکتری ها در پالپ گسترش پیدا می کنند و این امر منجر به عفونت دندان می شود، یعنی تشکیل حفره های چرکی در ریشه دندان. عقونت در کانال ریشه بسیار خطرناک است زیرا می تواند منجر به تورم شدید صورت و گردن، تحلیل رفتن استخوان در اطراف ریشه دندان یا حتی عفونت لثه و پوست شود.

به همین دلیل، درمان عفونت ریشه ی دندان ضروری است به طوری که بهترین متخصص درمان ریشه در مشهد عفونت دندان های آسیب دیده را کاملا تخلیه می کند.

بهترین متخصص درمان ریشه در مشهد - درمان عفونت دندان
عفونت ریشه دندان

بیشتر بخوانید : درمان آبسه دندان

بیشتر بخوانید : بهترین نوع پرکردگی کدام است؟

علائم نشان دهنده نیاز به درمان ریشه

علائمی وجود دارد که نشان دهنده این است که شما به درمان کانال ریشه دندان احتیاج دارید:

◉ درد شدید دندان ها هنگام جویدن و گاز گرفتن
◉ تشکیل جوش هایی در اطراف لثه
◉ دندان شکسته، لب پر شده یا ترک خورده
◉ حساس شدن شدید در برابر چیزهای سرد یا گرم
◉ تورم لثه
◉ لثه های نازک شده که هنگام مسواک زدن به راحتی خونریزی می کنند
◉ لثه های تیره شده یا حفره های قابل مشاهده

مراحل جراحی کانال ریشه توسط بهترین متخصص درمان ریشه در مشهد

◀ برای این جراحی ممکن است نیاز باشد تا چندین مرحله به دندان پزشک مراجعه کنید.

◀ ابتدا دندانپزشک از اشعه ایکس استفاده کرده تا مشخص شود که عفونت در اطراف استخوان وجود دارد یا خیر.

◀ سپس از بی حسی موضعی برای بی حس کردن اطراف دندان های آسیب دیده استفاده می شود، بنابراین هیچ دردی را حس نخواهید کرد. استفاده از بیحسی همیشه ضروری نیست زیرا به دلیل عفونت بیشتر اعصاب این منطقه مرده است، اما اکثر دندانپزشکان برای احتیاط بیشتر از آن استفاده می کنند.

◀ دندانپزشک یک قطعه لاستیکی را مانند سدی در اطراف دندان ها قرار می دهد تا مانع مخلوط شدن بزاق شود.

◀ دندانپزشک سوراخی را در دندان ها ایجاد می کند و تمام پالپ های عفونی را به همراه اعصاب مرده و سایر عفونت ها خارج می کند.

◀ سپس با استفاده از فایل در سایزهای مختلف سوراخ هایی را که برای رسیدن به کانال ریشه ایجاد شده را کاملا تمیز میکند.

◀ در حین انجام این کار، دندانپزشک از آب یا هیپوکلریت سدیم استفاده کرده تا همه مواد زاید اضافی را از بین ببرد.

◀ در مرحله بعد، باید دندان پرشود. دندانپزشک ممکن است این کار را بلافاصله انجام دهد یا ممکن است اول داروهایی را برای رفع عفونت تجویز کند و بعد از اتمام مدت لازم دندان را پر کند.

◀ اگر دندانپزشک تصمیم بگیرد اول دارو استفاده شود و بعد از مدتی دندان پر شود، برای جلوگیری از آلودگی و ورود غذا و بزاق به حفره ایجاد شده از پر کننده های موقتی استفاده می کند.

◀ قسمت داخلی دندان با خمیر سیلر و ماده ای به نام گوتا بسته می شود. قسمت خارجی دندان نیز با استفاده از رزین کامپوزیت، پرسلن یا سایر مواد پر کننده دندان پر می شود.

بهترین متخصص درمان ریشه در مشهد - مراحل درمان عفونت دندان
مراحل عصب کشی دندان

نکته مهم

◉ توجه به این نکته مهم است که دندان بعد از انجام درمان کانال ریشه به طور کلی ضعیف می شود. به همین خاطر، برای جلوگیری از صدمه بیشتر و یا شکستن توصیه بهترین متخصص درمان ریشه در مشهد به شما این است تا روکش دندان را روی دندان قرار دهید.

بیشتر بخوانید: مراحل عصب کشی دندان

سوالات متداول در مورد کانال های ریشه:

1- درمان کانال ریشه دندان چه مدت زمان می برد؟

درمان ریشه دندان به طور کلی حدود 90 دقیقه طول می کشد.

2- هزینه درمان کانال ریشه دندان چقدر است؟

هزینه درمان ریشه دندان بستگی به شدت آسیب و چند کاناله بودن درمان دارد. هزینه عصب کشی پس از معاینه اولیه مشخص خواهد شد. جهت آگاهی از اطلاعات بیشتر و هزینه ها می توانید از طریق تماس یا واتس اپ با شماره تلفن در ارتباط باشید.

3- ساختار درمان کانال ریشه چیست؟

ساختار کانال ریشه شامل محفظه پالپ، کانالهای اولیه و رشته هایی است که به ریشه دندان متصل می شوند.

4- علائم رایج عفونت کانال ریشه دندان چیست؟

علائم عفونت کانال ریشه شامل درد شدید دندان، حساسیت به دما ، تورم یا خونریزی لثه ها است.

5- آیا عصب کشی مشکل حساسیت به دما را برطرف می کند؟

بله، عصب کشی حساسیت دندان به گرم و سردی مواد را درمان می کند زیرا عصب آسیب دیده ی داخل دندان برداشته می شود.

6- آیا دندان بعد از انجام درمان به حالت اولیه باز می گردد؟

دندان بعد از درمان ریشه نمی تواند به حالت اولیه یا سالم خود برگردد.

7- چرا درمان کانال ریشه جراحی دهان محسوب می شود؟

عصب کشی اغلب به عنوان جراحی دهان و دندان گفته می شود، اما در واقع روشی کمتر تهاجمی و همانند پر کردن است. با این حال، در این حالت، دندانپزشک برای دقت در پر کردن مجبور است کمی دندان را کمی عمیق تر از حد معمول حفر کند.

در جلسه مشاوره پس از انجام معاینات لازم هزینه عصب کشی دندان به طور کامل به شما اطلاع داده خواهد شد.
مشاوران ما در کلینیک دندانپزشکی کوروش همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان خواهند بود.

1. باسلام وعرض ادب واحترام

1. با سلام ، اصولا بی حسی برای این انجام میشه که شما حین عصب کشی دردی احساس نکنید. تا زمانیکه از بی حسی کامل اطمینان حاصل نشود عصب کشی انجام نمی شود. بنابراین حین انجام عصب کشی نبایستی دردی احساس کنید.